DIY | LIME SUGAR SCRUB



Iedere week geef ik mijn huid meerdere malen een lekkere treatment door te scrubben. Hierdoor verwijder ik mijn dode huidcellen en maak ik mijn huid lekker zacht. Ik gebruik hiervoor een super lekkere scrub van Rituals, maar omdat dit best wel prijzig is, wilde ik een goedkoper alternatief...

Op internet deed ik wat research en nu blijkt dus dat een eigen scrub maken helemaal niet moeilijk hoeft te zijn! Ik maakte een limoen-scrub omdat ik de geur van limoen ontzettend lekker vind. Limoen: maakt de huid jong, laat de huid stralen, verminderd lichaamsgeuren, ontsmet, scrubt met zuur de dode huidcellen weg en kan zelfs blauwe plekken en huiduitslag genezen *. Wil je weten hoe je deze heerlijk ruikende huidscrub maakt? Lees dan snel verder.

What you need:

- een halve kop kristalsuiker
- een halve kop zout
- twee/drie eetlepels olijfolie
- een limoen
- een rasp
- een potje waar je de scrub in wilt bewaren
- een schaal waar je alles in kan mixen
- een lepel

1. Giet de halve kop suiker in het schaaltje. 

2. Giet de halve kop zout bij de suiker in het schaaltje. 

3. Mix het even door elkaar. 

4. Giet de olijfolie bij de mix van suiker en zout.

5. Meng dit goed door elkaar.

6. Rasp de schil van de limoen. De geur die hier van af komt is echt heerlijk! 

7. Mix de rasp van de limoen en het mengsel door elkaar. Dit geeft een mooie groene kleur aan de scrub!

8. Voeg het sap van de limoen toe aan het mengsel. Doe dit in kleine beetjes, want zo voorkom je dat de scrub te nat is!

 9. Meng alles goed door elkaar. Wauw, wat een prachtige heldere groene kleur heeft de scrub gekregen!

10. Doe de scrub in een potje om het te bewaren. Toevallig maakte ik deze week mijn haarmasker op, dus hier kon ik mooi de scrub in doen.

11. Et voila, de scrub is klaar! Ik goot nog een extra eetlepel olijfolie over de scrub heen voor een glossy effect.

De scrub voelt heerlijk aan op mijn huid. Wat ik zo fijn vind aan de scrub is dat hij natuurlijk goed zijn werk doet en een door de olie een vettig laagje achterlaat op mijn huid. De scrub ruikt heerlijk fris naar limoen en daarom is de scrub zeker in de zomer een aanrader! Het is absoluut niet moeilijk om de scrub te maken en bijna iedereen heeft de ingrediënten al in huis. De scrub is ook super leuk om cadeau te doen aan bijvoorbeeld je vriendin, zus of moeder! 

Happy DIY en vrolijke Paasdagen toegewenst!

Liefs,
Anouk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten