FOOD | HOMEMADE SUSHI EN BANOFFEEPIE

hmsushiGisteravond maakte ik voor onze familie Sushi! Ik houd van dit eten, echt, je zou me er bijna voor wakker kunnen maken. We vierden gisteren gezellig Sinterklaas en we begonnen de avond met lekker eten en als voorgerecht maakte ik dus deze heerlijke Sushi. Ik ben er best trots op haha, want dit was namelijk de eerste keer dat ik het maakte!

In elke Sushi roll deed ik avocado, rauwe zalm, komkommer, zuivel spread, en wat Japanse mayonaise (later in deze post meer hierover) en een aantal soorten sesamzaadjes. Ik vind het heerlijk als de Sushi wat romiger. De bekende Salmon Cheese Sushi is één van mijn favoriet en dit heb ik een beetje proberen na te maken, alleen voegde ik er komkommer aan toe. De vulling heeft dus niet een speciale naam, maar dit is hoe ik het lekker vind.
hsusush
sushiw
sushi
De Japanse mayonaise maakte ik met de ingrediënten:
- wasabi
- sojasaus
- sesamzaad olie
- mayonaise
Doe een klontje wasabi samen met een eetlepel sojasaus in een kommetje mix dit goed. De wasabi moet opgelost zijn in de sojasaus, want niemand wil als verrassing een klont wasabi in zijn mond! Voeg nu de sesamolie toe, ik gebruikte ongeveer drie eetlepels en roer dit door het mengsel van wasabi en sojasaus. Proef het mengsel en als je niet tevreden bent, maak hem dan op smaak helemaal naar jouw zin. Voeg dit toe aan de mayonaise en roer het goed door elkaar.
mayonaise
Hieronder wat fotootjes die ik maakte tijdens het eten. Sorry voor de slechte kwaliteit, maar die foto’s heb ik met mijn mobiel gemaakt. De taart die je ziet is de HEMELSE taart, waarvan het recept pas op kittehscupcakes stond. Het recept is oorspronkelijk van Door.
banoffieepieOverheerlijke Banoffeepie
boodschappenBoodschapjes! Als hoofdgerecht maakte ik Yakitori Kip
Sushi
Sushi met twee sausen: sojasaus en de Japanse mayonaise
Liefs,
Anouk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten